22 Kasım 2008

acıbadem kurabiyesi / 22 dönüm

yarın benim doğum günüm. ama ben bugünden yazıyorum.
22 yirmi iki 22 oluyorum ben!
yok, banane 20'yim iki senedir, öyle geliyor bana. yaşlanma korkusundan falan değil. hissedemiyorum işte 21'i, 22'yi ne yapayım. 23 öyle değil bak, onu hissedeceğim bence seneye. orijinal bir yaş o. dolu görünüyor sayfaya yazınca. yirrrrrrmi üçççççççç! boru değil diyeceğim seneye. şimdilik fısır fısır bir yirmi iki var elimde. o da dolu dolu değil.
gün almak diye bir şey var ya. anne lafı o bence. dolu dolu 21 teyzesi, 22'den gün alıyor. sanki hayattan çalıyor, sanki zamandan alacağı var. yok öyle bir şey. yalan bunlar. 22'den gün falan almıyorum. dolu dolu 20'yim ben. öyle. hoşunuza giderse.

garip bir doğum günü oloor, ben anlamoor.
herkes önceden kutladı, yarına kimse kalmadı mesela. sadece annem ve babam, bi de biraz geç kutlamaya karar vermiş bir mösyö var.
ben bile bugün kutladım. sarıyer'den kabataş'a sahil gezdim, inat ettim inmedim bebek'te. karnımdaki yapışkan sancı alkış tuttu cesaretime ve kararlılığıma.
yalnız kutladım doğum günümü. 2 yıllık kalabalıktan sonra. biraz kitapçı gezdim, kitaplara baktım, müzik duydum. çok güzel bir 2009 takvimi gördüm, hem de klimt vardı içinde ama onu kolumun altına sıkıştırıp yurda dönersem asacak yer bulamam ve mutsuz olurum diye satın almayı reddettim. sadece bir kupa aldım kendime. böyle üstüne çay koymalı, demlemeli, çin ya da capon minyatürlü, bilemedim şimdi hangisi.
sonra dooooooru 7-8 hasanpaşa fırını. saat 12'yi geçmişse kesin acıbadem kurabiyesi çıkmıştır. ascık olsun. 250 gram yeter. annem kızıyo, çok tatlı yeme dişlerin çürür sonra, evde kalırsın zira diyor.

lodosta tüy gibi hafiftim yokuş aşağı. turuncu bir yaprak kondu mavi kabanıma ben de sessizce fotoğrafını çektim.
doğum günüm kutlu olsun. mutlu olsun. hep boncuktan kuşlar olsun.

Hiç yorum yok: